28 Aralık 2009 Pazartesi

2000'li Yılların En İyi İlk 11'i


Efendim malumunuz 3 gün sonra 2009'u bitiyoruz dolayısıyla 2000'li yılların da sonuna geliyoruz. Artık bizleri 2010'lu yıllar bekliyor. Herşeyden evvel 2010'un ve 2010'lu yılların herkese uğurlu gelmesini, öncelikle dostluk ve sevgi ardından da başarı getirmesini diliyorum. Efendim konumuza dönecek olursak, 2000'li yıllar Juventus için de oldukça hareketli geçti hiç kuşkusuz. Tabii ki sportif anlamda 90'lı yılların başarılarını tekrarlayamadı fakat 2000'li yıllarda da başarılı olduğu kadar hüzünlü zamanları da yaşadı Juve. Dünya futboluna sunduğu Del Piero gibi, Buffon gibi, Camoranesi gibi, Trezeguet gibi yıldızların seyir zevkini tattırdı futbolseverlere. Bununla birlikte 2001-2002 ve 2002-2003 sezonlarında da Serie A'da ipi göğüsleyerek taraftarlarını sevindirdi. Ayrıca 2000'li yıllarda başka önemli olaylar da yaşandı Juventus camiasında ve İtalyan futbolunda. Öncelikle Juve, uzun zamandan beri kullandığı logosunu 2003-2004 sezonunun bitiminde değiştirdi. Daha doğrusu revize etti ve logo şuan ki halini aldı. Bunun dışında belki de birçoğumuzun hatırlamak bile istemediği o malum şike olayı yaşandı. Elbette ki bir Juventus taraftarıyım ama duygusal davranmayacağım. Juventus şike olayında diğer 3 kulüp gibi her ne yanlış yaptıysa bunun cezasını çekti hem de tarihinde hiç düşmediği Serie B'ye düşürülerek ve de kazandığı 2 şampiyonluğunun elinden alınmasıyla (2004-2005 ve 2005-2006 sezonu). Fakat her nedense bu şike olayında Avrupa ve İtalyan kamuoyu en çok Juventus'un üzerine gitti. Her neyse artık bu konunun üzerine çok da gitmeye gerek yok. Birçok futbol otoritesinin "Kendisini uzun bir zaman toparlayamaz" demesine rağmen Juve, 2006-2007 sezonunda -17 puanla başladığı Serie B'yi sezon sonunda şampiyon bitirdi ve tekrar asıl yuvası Serie A'ya döndü. Serie A'ya dönmesiyle birlikte de yeniden hem kurumsal hem de sportif anlamda bir dönüşüm sürecine girdi. Elbette ki böyle bir süreçte başarı hemen beklenemez ama artık Juve'nin 2010'a girerken eski günlerine dönme zamanı geldi ve biz Juveliler bu anı sabırsızlıkla bekliyoruz.
Efendim dediğim gibi 2000'li yılları geride bırakırken kendimce Juventus'un 2000'li yıllardaki en iyi 11'ni yani Altın 11'ni çıkarmaya karar verdim ve hafızamı kısa bir süre yoklayarak hem yukarıdaki resimde gördüğünüz hem de aşağıda yer alan Juventus'un 2000'li yıllar Altın 11'mi oluşturdum. Şimdi bu 11'i sizlerle paylaşmak istiyorum.

Kaleci: Gianluigi Buffon

Sağ Bek: Lillian Thuram

Libero: Ciro Ferrara

Libero: Fabio Cannavaro

Sol Bek: Paolo Montero

Sağ Kanat: Gianluca Zambrotta

Orta Alan: Edgar Davids

Orta Alan: Zinedine Zidane

Sol Kanat: Pavel Nedved

Forvet: Alessandro Del Piero

Forvet: David Trezeguet

Yedekler: Antonio Chimenti, Mark Iuliano, Igor Tudor, Gianluca Pessotto, Ferreira da Rosa Emerson, Mauro Camoranesi, Filipo Inzaghi

Teknik Direktör: Marcello Lippi

10 yorum:

  1. kimler gelmiş geçmiş yaa.benim eskilerden aklıma gelen birde tachinardi vardı tam bi görev adamıydı oda.eğer küme düşürülme olayı olmasa şu an barcelonanın değil bizim egemenliğimizdeydi dünya futbolu :((

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle katılıyorum keşke şimdi bizde olsa bu kadro ama o dönemki halleriyle kupa kalmaz kupa...

    YanıtlaSil
  3. Evet hocam Tacchinardi'de harika bir orta saha oyuncusuydu. Onu da koyabiliriz bu kadroya. Maalesef haklısın ama yapacak bir şey yok. Dediğim gibi Juve küme düşürülme olayında cezasını fazlasıyla çekti ve artık hepimiz önümüze bakmak zorundayız.

    YanıtlaSil
  4. Şimdi bu kadro elimizde olsa Avrupa'yı hakikatten kasıp kavururdu Juve. O 90lı yılların efsane takımı gibi alınmadık kupa kalmazdı.

    YanıtlaSil
  5. Hocam belki beni tanımışsınıdır,bir profil değişikliği geçirmek zorunda(!) kaldık ne yazıkki yeni bloglarıma ulaşabilirsin.Eskisine hala devam edeceğim sanırsam.

    YanıtlaSil
  6. Eyvallah hocam tanımaz mıyım ya. Sen bayadır yoktun nerlerdeydin?

    YanıtlaSil
  7. Hocam benim hesablarım çalındı bende birden ne yazıkki blogdan kopmak zorunda kaldım ama uzun uğraşlarla hesaplarımı geri aldım ve bloga geri döndüm.Merak etme hocam yinede yazılarını takip ettim.

    YanıtlaSil
  8. Eyvallah çok saolasın. Gerçi sen bloggerdan kopunca ben senin facebookuma eklemek istedim ama senin face de kilitliydi ekleyemedim.

    YanıtlaSil
  9. Evet hocam artık ekleyebilirsin,açıldı ama isim il padrino oldu ben zaten tanırım :)

    YanıtlaSil