11 Mayıs 2010 Salı

Marcello Lippi, 2010 Dünya Kupası Aday Kadrosuna 8 Juventuslu'yu Çağırdı


İtalya Milli Takımı Teknik Direktörü Marcello Lippi, Haziran ayında Güney Afrika'da başlayacak olan Dünya Kupası finalleri için 30 kişilik aday kadrosunu açıkladı. Kadrodaki oyuncu sayısı, turnuvanın başlamasına az bir süre kala 23'e düşecek. Lippi, 30 kişilik aday kadroya Juventus'tan 8 oyuncuyu dahil etti. Juventus'tan çağrılan oyuncular Buffon, Cannavaro, Chiellini, Grosso ,Camoranesi, Candreva, Marchisio ve Iaquinta olurken kaptan Alessandro Del Piero'nun kadroya alınmaması dikkat çekti.
Lippi'nin 30 kişilik aday kadrosu şu isimlerden oluştu,

Kale: Buffon, Marchetti, De Sanctis, Sirigu
Defans: Zambrotta, Cannavaro, Chiellini, Maggio, Bonucci, Grosso, Criscito, Cassani, Bocchetti
Orta Saha: Pirlo, Gattuso, De Rossi, Montolivo, Camoranesi, Palombo, Candreva, Cossu, Marchisio
Forvet: Quagliarella, G. Rossi, Iaquinta, Di Natale, Borriello, Gilardino, Pazzini, Pepe

4 yorum:

  1. Abi kızma ama. Bir Buffon bir de Chiellini girer İtalya milli takımına. Bu seneki Juventus'tan başka da adam çıkmaz. Bu sene İtalya'da parlayan bir sürü adama da yazık oldu böylelikle. Juveliler önlerini kesmiş resmen. Şu Iaquinta'yı bizim halısaha kadrosuna almam, bu ne torpil anlamadım hem Juve de hem milli takımda banko 11

    YanıtlaSil
  2. Estağfrullah abi niye kızayım :) Haksızsın diyemeyeceğim doğrusu. Bu sene takım resmen döküldü buna bir itirazım yok ama abi biraz da kollektif düşünmek lazım. 2006 Dünya Kupası'nı kazanan takımın iskeletini de Juventuslular oluşturuyordu. Buffon, Cannavaro, Grosso, Camoranesi, Del Piero ve Iaquinta akla ilk gelenler. Sezon kötü geçse de milli takım başka bir atmosfer. Ama hak veriyorum maalesef İtalya da milli takım konusunda bizim gibi. Nasıl ki bizde Türk Milli Takımı kadrosunda 3 büyükler her daim bir adım önce oluyorsa İtalya'da da Juve, Milan ve Inter bir adım önde oluyor. Bu değişmesi gereken ama değişmeyen bir realite :) Bu arada bizim eski kaleci De Sanctis'in de kadroya girmesine şaşırdım doğrusu. O adam bizdeyken hiç de milli takımlık hatta Dünya Kupası'na katılmaya hak kazanır bir düzeyde oynanamıştı da :)

    YanıtlaSil
  3. Abi yani 2006'dan bu yana o kadar şey değişti ki, hem İtalya'da hem de Dünya futbolunda. Şimdi İspanya kadrosuna bakıyorum, oynadıkları futbola bakıyorum. Brezilya kadrosuna bakıyorum, İngiltere'nin kadrosuna bakıyorum. İtalya'da hala Camaronesi Iaquinta falan... Tabi bu futbol, ben futbolda herşeyin olabileceğini ve olması gerektiğini savunan bir adamım. Bakarsın hiç beklenmedik şekilde Arjantin ile falan final oynar İtalya. Ama buradaki sorun işin şansa bırakılması. İtalya'nın finale çıkması mucize. Ancak İspanya çıksa kimse şaşırmayacak. Bunu demek istiyorum ben. Çok garip bir kadrosu var İtalya'nın.

    De Sanctis bize geldiğinde de İtalya'nın 3. kalecisydi. Bizde oynarken de seçiliyordu Milli Takıma. Hatta Buffon sakatken ilk 11'de çıktığı maçları da vardı. Bu sezon Napoli'de en uzun süre gol yememe rekoru falan kırdı galiba hatta. Fena kaleci değildir, ben Dünya Kupasına gideceğine kesin gözüyle bakıyorum. 23 kişilik kadroda da olacaktır. Bizde oynayamadı, ancak bence şans da tanınmadı pek fazla. Bu sezon Leo'yu görenler eminim çok aramıştır De Sanctis'i.

    Deliler gibi Catenaccio oynayarak gruplardan çıkar İtalya ancak sonraki her adımı rakibe göre sürpriz olur.

    YanıtlaSil
  4. Abi söylediklerine birebir katılıyorum. Dediğin gibi futbol bu. Acayip bir oyun. Nasıl ki Euro 2004 öncesi kimsenin şans vermediği Yunanistan, katı savunma yaparak kontra ataklarla bulduğu gollerin neticesinde Fransa ve Portekiz gibi iki devi ekarte edip şampiyon olduysa, bu oyunun bizi hiç şaşırtmaması gerek :) De Sanctis konusunda da aslında haklısın. Leo'yla karşılaştırınca kendime daha çok kızdım :) Sezon başı bazı bloglarda bile Sanctis'in, Franco'nun eldiveni bile olamayacağı tarzında abuk sabuk yorumlar vardı. Leo'nun ilk maçlardaki performansı hemen herkesi aldatmıştı. Bana göre kulüp sezon başı De Sanctis'in bonservisini alma yoluna gidebilirdi ama onlar Leo'yu seçti.

    YanıtlaSil