8 Mayıs 2011 Pazar

Nostalji #2 Udinese - Juventus, 5 Mayıs 2002


Güzel bir Mayıs günüydü. Hava sıcak, güneşli ve baharın ilk adımı selamlıyor bizleri. Hıdırellez'i kutlamaya gidiyoruz ailecek ve ben o zaman 8. sınıfta (Eski tabirle orta 3. sınıf) olan aşırı futbol - Juventus delisi 14 yaşında bir çocuk olarak evden çıkmadan önce Eurosportnews kanalına son kez bakıyorum ve o gün oynanacak olan Serie A son hafta maçlarında lider Inter, Lazio karşısında berabere bile kalsa 13 yıl aradan sonra şampiyonluğunu ilan edecek. Takipçileri Juventus ile Roma ise alacağı galbiyet ile ile Inter'in puan kaybını bekleyecek.

İşin doğrusu hiç umudum yok. Ronaldo'lu, Recoba'lı, Vieri'li Inter'in son maçta da bir kayıp yaşamadan şampiyonluğunu ilan edeceği düşüncesiyle biraz da umutsuz bir şekilde ailemle birlikte çıktım evden. Güzel bir havada, çimlerin arasında koşuşturma ile geçen oldukça hoş bir Mayıs günü; bütün ailecek Hıdırellez'i kutladıktan sonra geldim eve.

Hemen (O dönem NTVSpor olmadığı için :) ) eve gelir gelmez Eurosportnews'i açtım. Aman tanrım o da ne, kanalın sağ tarafında sürekli bir şekilde Juventus ile ilgili bilgiler alıyor. Kulübün kaç yılında kurulduğu, stadı ve başarıları gibi bilgiler akıp geçiyor. Bir an nefesim kesildi sandım. Sonra alttan geçen skorlara göz gezdirmemle, 14 yaşın verdiği feveranlığın etkisiyle bir anda "OLEYYY!" diye bağırdım. Çünkü Inter, kendi evinde Lazio'ya 4-2 yenilmiş; Juventus ise Udinese'yi deplasmanda Del Piero ve Trezeguet'in golleriyle 2-0 yenerek 71 puanla Inter'in 2, Roma'nın da 1 puan önünde ligi şampiyon tamamlamıştı.


İşte bugün oldukça uzağında olsak da hatırladıkça yüzümüzde bir parça gülümsemeye ve hoş anıların gözümüzde yeniden canlanmasına yol açan o güne dair güzel görüntüler,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder